تولید روزانه قریب ۷۰۰ عدد ماسک به همت بچه های مسجد 

تولید روزانه قریب ۷۰۰ عدد ماسک به همت بچه های مسجد 

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دادخدا کمالی گفت: در کارگاه تولید ماسک، روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ عدد ماسک تولید شده و همچنین با مشارکت تعدادی از نوجوانان پسر، روزانه ۳۰۰ عدد دستکش یکبار مصرف توزیع شد.

«دادخدا کمالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در کارگاه تولید ماسک، روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ عدد ماسک تولید شده و همچنین با مشارکت تعدادی از نوجوانان پسر، روزانه ۳۰۰ عدد دستکش یکبار مصرف توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج ) کهوروئیه جیرفت افزود: در پی شیوع کرونا از ۲۵ اسفند، با مشارکت ۱۲ نفر از بانوان مسجدی عضو کانون، کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کردیم تا در کنار کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند ما نیز گامی در راستای سلامت مردم برداشته باشیم.

وی عنوان کرد: پارچه و لوازم مورد نیاز ماسک با کمک هیئت امنا و اهالی مسجد خریداری شده و این کارگاه همچنان فعالیت دارد البته اکنون به دلیل گرمی هوا و کمبود امکانات سرمایشی، تعداد کمتری از بانوان در کارگاه حضور می یابند بنابراین میزان ماسک تولیدی نسبت به هفته ها و ماه های گذشته کمتر شده است.

کمالی بیان کرد: ماسک های تولیدی در بین نانوایی ها، رانندگان تاکسی، کلانتری ها، خانه های بهداشت، برخی از درمانگاه ها و اهالی محله توزیع شده و همچنین در سیل اخیر رودبار تعداد زیادی ماسک نیز برای توزیع در بین سیل زدگان، به این منطقه ارسال شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) کهوروئیه ابراز کرد: در راستای لبیک به رزمایش کمک مومنانه، با جلب کمک های مردمی و خیرین طی ۲ مرحله سبدهای غذایی در بین نیازمندان محله توزیع شد.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله ۱۳۱ سبد غذایی و در دومین مرحله نیز ۷۸ سبد غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی و ماکارونی، هر یک به ارزش ۱۵۰ هزار تومان توزیع شد.

کمالی اظهار کرد: به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا با مشارکت اهالی محله یک راس گوسفند نذری ذبح شده و گوشت های نذری در بین نیازمندان و اهالی محله توزیع شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) کهوروئیه ادامه داد: همچنین به منظور اطعام نیازمندان در مجموع هم زمان با شب های قدر ۸۰۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی توزیع شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های کانون برگزاری مراسم معنوی شب های قدر و نماز عید فطر بود که همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

کمالی افزود: در شب های قدر به مردم توصیه کردیم که حتما برای حضور در مراسم مهر نماز، سجاده و کتاب دعا بهمراه داشته باشند و برای حفظ سلامت مردم، به همت بچه های مسجد قبل از ورود به مسجد به آنها ماسک داده شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) کهوروئیه تاکید کرد: همچنین قبل از شروع مراسم شب های قدر و نماز عید فطر فضای داخلی و بیرونی مسجد توسط اعضای کانون ضد عفونی شده و در روز عید نیز بسته های فرهنگی شامل بروشور حاوی نکات بهداشتی و پیشگیرانه کرونا، کیک و شکلات در بین مردم توزیع شد.

وی با اشاره به سایر فعالیت های کانون در ایام کرونایی، ابراز کرد: هم زمان با شیوع کرونا با مشارکت بچه های مسجد هر شب و گاهی اوقات ۴ شب در هفته مسجد، محله، درب منازل، مدارس و خیابان های کهوروئیه را با استفاده از سم پاش و تراکتور ضدعفونی کردیم البته ضدعفونی مسجد همچنان ادامه دارد.

کمالی عنوان کرد: از دیگر فعالیت های مسجد و کانون، خدمت رسانی به سیل زدگان رودبار جنوب بود که به همین منظور تعدادی از اعضای کانون بهمراه امام جماعت مسجد به این مناطق رفته و مشغول خدمت رسانی شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) کهوروئیه در خاتمه یادآور شد: از فعالیت های کانون در مناطق سیل زده می توان به ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی، تخلیه آب و لای روبی منازل سیل زدگان و همچنین کمک در شست و شوی فرش های آنها اشاره کرد.

پایان پیام/ 586